Ons onderwijs
Persoonlijk contact is voor de ons de basis van goede samenwerking en goed onderwijs. Verder maken we door onderstaande waarden en kwaliteiten zichtbaar waar wij voor staan.
Zelfverzekerd
We vinden het belangrijk dat leerlingen vertrouwen hebben.
In zichzelf, in elkaar, in ons en in de maatschappij. We laten leerlingen
groeien door onze positieve benadering, hoge verwachtingen en
het opdoen van succeservaringen. We maken onze leerlingen
veerkrachtig en sterk, zodat we ze toekomstperspectief bieden.
Saamhorigheid
Ons team werkt nauw samen met elkaar en met de ouders. We leren
van elkaar en stemmen op elkaar af. Wij betrekken de ouders en
nemen ook kennis van de thuissituatie, zodat we elkaar goed
kennen en kunnen ondersteunen.
Ongedwongen
We creëren een fijne omgeving met een positieve ongedwongen
sfeer. De persoonlijke benadering draagt hier aan bij. Dat zorgt voor
plezier en enthousiasme bij leerlingen, leerkrachten en ouders.
Koersvast
We zijn koersvast maar niet roestvast. We verliezen nooit ons
gezamenlijk doel uit het oog. We zijn eigenzinnig genoeg om te weten
wanneer we mee moeten buigen of bij moeten sturen.
Het resultaat is geluk en ontwikkeling bij iedereen aan boord.
Plezier
In een omgeving met een positieve ongedwongen sfeer, leren de
kinderen elkaars kwaliteiten, interesses en creativiteit nog sneller
kennen. Dat zorgt voor plezier en enthousiasme bij leerlingen,
leerkrachten en ouders.
Samen verantwoordelijk
Hoge betrokkenheid staat voor optimale ontwikkeling. De betrokkenheid
van de ouders vinden wij cruciaal, omdat de samenwerking
tussen ouders en school het beste uit het kind haalt. Daarbij is tijdige,
regelmatige en open communicatie cruciaal. De school is één team.
Kinderen worden geholpen en aangesproken door alle leerkrachten.
We kennen elkaar en zijn er voor elkaar.
Spontaan
De Glashorst is pragmatisch en slagvaardig. Het oplossingsgericht
denken en de korte lijnen zorgen ervoor dat er adequaat gehandeld
wordt. Als de nood aan de man is, dan laten medewerkers alles vallen
en wordt overgegaan tot actie. Ook als er geen sprake is van nood
houden we van spontaniteit.